[Blog] 2016-tól ismert magazinok tűnnek el az újságosstandokról

Évek óta halljuk, hogy átalakulnak a médiafogyasztási szokások, és hogy a hírközlés rohamos léptékben tevődik át az offline felületekről kizárólag online-ra. Azonban, hogy ez hogyan befolyásolja az életünket egészen addig gyakran végig sem gondoljunk, amíg nem szembesülünk vele a gyakorlatban.

news-kávé-győr
bravo-girl

Több fiataloknak és kisgyermekeknek szánt magazin is eltűnik januártól az újságos standok polcairól- adta hírül az mmonline. A Mediaworks gondolja újra portfólióját, és törli ki belőle például a BRAVO Girl!-t, a Buci Maci magazint és még néhány hasonló újságot. Döntésüket az átalakult médiafogyasztással indokolják.

buci-maci

Jó hír azonban, hogy az 1992 óta magyar piacon lévő BRAVO magazint nem érinti a változtatás, hiszen ebből a lapból még most is havonta több mint 2,5 milliót vásárolnak a fiatalok egész Európában. Kérdés, hogy meddig?

Tökéletesen érthető, hogy ma már online olvasunk híreket és ott tájékozódunk a minket érdeklő témákban, hiszen szinte bárhonnan elérhetjük kedvenc oldalainkat, gyors és gyakorlatilag ingyen van. A most bevezetett változás pedig jól mutatja, hogy a fiatalabb generáció sokkal hamarabb reagál az ilyen típusú változásokra.

Mindenesetre egy finom kávé mellett valóban átlapozni kedvenc magazinunkat ugye több mint csupán „hírszerzés” és nem pótolható a tablet görgetésével?