Egy eredményes online marketing kampány alapvető eleme a landing page. A vállalkozók jó része, azonban nem igazán van képben vele, ami azért baj, mert így azt sem tudják, hogy szükségük van rá. Összeszedtünk nektek egy landing oldal gyorstalpalót, ami 5 pontba foglalja a legfontosabb tudnivalókat landoló ügyben!
A landoló oldal egy olyan oldal, ahova a hirdetésedre kattintva érkezik a látogatód, máshonnan nem is érhető el, tehát nem található meg a honlapod menüjében. A célja mindig egyetlen konverzió elérése, ami lehet valamilyen elérhetőség megadása, de konkrét vásárlás, megrendelés is.
Legtöbb esetben a látogatók és potenciális vevők ezen az oldalon találkoznak először a vállalkozásoddal vagy az aktuális ajánlatoddal, ezért nagyon fontos szerepe van, hiszen első benyomást csak egyszer tehetünk, nemigaz?
- Ne zavard össze!
A landoló oldaladra úgy kerül a látogató, hogy előtte rákattintott egy hirdetésedre, tehát érdemes a hirdetés kreatívjának (szöveg és kép) visszaköszönnie a landoló oldalon is. Hiába a csalogató hirdetésszöveg és a jól szegmentált célcsoport, ha a hirdetésre kattintva úgy érzi, nem azt kapja, amire számított, már x-el is és megy tovább, Te pedig konverzió nélkül maradsz. Ennek elkerülésére legyen a landing page és a hirdetés szoros összhangban!
- Címsor
Az első szöveges tartalmi elem a címsor. Legyen könnyen érthetően és egyértelműen mutassa be az oldal célját és tartalmát! Kerüld a bonyolult, összetett mondatokat. Legyél egyszerű, lényegtörő, amit el tudsz mondani öt szóban, azt tedd meg kettőben! Ha szükségesnek érzed egy kicsit bővebb alcímet is használhatsz, ami a címsor kiegészítéseként működik.
- Tartalom
Egy landoló oldalnak mindig többnek kell lennie, mint egy lehetőség bemutatása. A látogatót folyamatosan motiválni kell, a konverziós cél felé terelgetni. Ezek alapján kell a tartalmi elemeket egymásra felépíteni.
Emeled ki a terméked/szolgáltatásod számára nyújtott előnyeit átláthatóan, pontokba szedve!
- Miben a legjobb? Miért jobb, mint a többi?
- Miért jár vele jól látogató?
- Hogyan lesz elérhető számára az ajánlat?
Kulcsfontosságúak a szövegeket támogató vizuális elemek. Az emberek könnyebben és gyorsabban dolgozzák fel azokat az információkat, amelyek képről vagy videóról érik őket. Itt is fontos, hogy esztétikusak és relevánsak, de egyszerűen értelmezhetők legyenek.
- Bizalomnövelés
Az érdeklődőidnek nem a termékedet vagy a szolgáltatásodat kell eladnod, hanem bizalmat kell keltened bennük. Ennek egyik legjobb eszköze a referenciák összegyűjtése. Remek megoldás, ha ügyfeleid megkéred, hogy röviden fogalmazzák meg, miért voltak megelégedve veled. Ha erre nincs lehetőséget, akkor is tüntesd fel őket legalább egy logóval. A bizalom építésének további eszközei lehetnek a terméked/szolgáltatásod által nyert díjak feltüntetése, garancia, médiaszereplések, minősítések.
- Konverzió
Ez az oldal leglényegesebb része. Itt jelenik meg az oldal célja, amit a legelején meghatároztál. Az eddigi tartalmi elemek mind idevezetnek, arra ösztönöznek, hogy ezt a részt kitöltsék. Ne nehezítsd a látogatóid dolgát! Csak olyan adatokat kérj be, amire feltétlenül szükséged van! Felejtsd el, azt a nézőpontot, hogy pl. egy e-mail cím gyűjtő kampánynál bekérem még a lakcímét és telefonszámát is, hátha jó lesz valamire! A konverziós űrlap legyen rövid, egyértelmű és az adatkezelési szabályoknak megfelelő!
Összefoglalva a hirdetéseidet használd a kíváncsiság felkeltésére és a látogatók megszűrésére, majd a landoló oldalad használd arra, hogy bemutatkozz, meggyőzz és bizalmat építs ki!
Ha mindez érdekes volt számodra, de se kedved, se időd nincs a megvalósításra, keress fel bennünket és szívesen segítünk, sőt egyéb profitnövelő marketingtippeket is kaphatsz tőlünk
Kapcsolatfelvételhez katt ide!
Konkrét Facebook csomagajánlatokért pedig ide klikkelj!