Hónapok óta tarol a legnépszerűbb közösségi média oldalakon a Story funkció, de a hazai vállalkozások között még igencsak „gyerekcipőben” jár a használatuk. Nagy kár, mert egy egyszerűen alkalmazható, jópofa marketingeszközről van szó, amivel gyorsan, rengeteg új érdeklődőt szerezhetsz. Nézzük a tényeket és a cikk végén néhány azonnal használható tippet is adunk, amelyekkel Te is felpörgetheted vállalkozásod Facebook és Instagram jelenlétét!
Mi a Story és hogyan használhatod?
- A közösségi médiákon megjelenő Story lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy olyan képeket és videókat tegyenek közzé, amelyek csupán 24 órán keresztül érhetők el a látogatók számára, majd automatikusan eltűnnek. Egy ideje már lehetőséged van a legjobban sikerült Story-kat az oldalad tetejére tűzni, így 24 óra elteltével sem tűnnek el.
- A Storyban megjelenített vizuális tartalmak természetesen szövegekkel, hashtagekkel és filterekkel még egyedibbé tehetők.
- Használatuk egyszerű: csak kattints a profilképen lévő plusz jelre és már el is kezdheted a storyzást!
A Story evolúciója
A Story – mint 24 órás tartalom- ötlete a fiatalok körében elterjedt Snapchattől ered, amit hamar lekoppintott az Instagram. Népszerűségét látva csupán idő kérdése volt, hogy mikor jelenik meg Facebookon is, ahol ma már a céges oldalak számára is elérhető a funkció.
Breaking news:
A Snapchat meg nem erősített hírei szerint már tesztelik a Story-k megosztásának lehetőségét weboldalakra is, ami Stories Everywhere néven lesz elérhető és talán majd újra nagyobb figyelmet irányít a vállalkozások honlapjára. Nagyjából ezzel egyidőben jelentette be az Instagram, hogy a legnagyobb chat alkalmazásban, a WhatsApp-on teszteli story-jai megosztását.
A Story igazi „hazája” az Instagram
- A Story funkció ugyan elérhető Facebookon is, igazi népszerűségnek azonban az Instagramon örvend, itt hozza a legjobb számokat is.
- A 24 órán belül eltűnő tartalmak száma jócskán meghaladja a napi 300 milliót, amelyek között igen gyakoriak a business tartalmak, ám ezeknek arányaiban is csak kis része származik hazai vállalkozástól.
- Saját tapasztalataink alapján a Facebook Story-k elérése jóval magasabb az Instagramhoz viszonyítva, ám az oldal követőtáborához mérve az Instagram sokkal jobban teljesít. Még átlagosan egy vállalkozás Facebookra közzétett Story-ját a követőinek 1-3 %-a látja, addig ez a szám Instagramon a 20%-ot is meghaladja.
- Honnan tudjuk mindezt? A Story – mint sok más online marketingeszköz – eredményei remekül mérhető és e téren is folyamatosan fejlődik a funkció.
Insta(nt) tippek céges Story-hoz
- A Story létrehozásakor fenn megjelenő kis matrica ikonra kattintva adj a tartalmadhoz egyéb jellemzőket pl.: Honnan posztolsz és mikor? Adj meg hashtaget! Ezek mind- mind fokozzák story-d organikus elérését!
- Kérdezd meg vevőid véleményét a Szavazás funkcióval! Így hasznos információkra tehetsz szert és kimutathatod, hogy fontos számodra a véleményük!
- Adj meglévő Story-dhoz újabb tartalmat, hiszen erről azonnal értesülnek követőid!
- Fordítsd hasznodra a Story időbeli – 24 órás – korlátját! Étterem esetében posztold ide minden nap a menüt vagy találj ki csak egy napig elérhető akciókat!
- Kövesd versenytársaid story-jait inkongnitóban! A Chrome IG Story kiegészítővel már erre is alkalmad nyílik, bár egyelőre csak asztali gépen használva, mobilon nem.
- Figyelj az újdonságokra, hiszen ilyen szempontból a Story igazán elkényeztet bennünket. Az állandó tartalomgyártó lehetőségek mellett jelenleg elérhető például a Superzoom és a Stop-motion lehetőség.
Ha az utolsó két funkcióról még nem hallottál az is egy újabb ok rá, hogy felugorj az Instára és tesztelgesd a Storykat! Megértjük azonban, ha erre cégvezetőként nem sok időd jut, de szerencsédre a Marketing Empire olyan közösségi storykat csinál Neked, amiktől konkurenseidet biztosan elfogja a sárga irigység.