Alábbiakban megmutatjuk, melyek lehetnek azok a lépések, melyektől óva intünk és mik azok, melyeket javaslunk, ha nemcsak átvészelni szeretnéd ezt az időszakot, hanem kihozni belőle a lehető legtöbbet.
Ne tedd: Zéró kommunikáció!
Úgy érzed, nincs mit mondanod. Rossz esetben lehet, hogy be kellett zárnod. Eltűnt a személyes kapcsolódás lehetősége a vásárlókkal, és azt érzed, így nincs mit adj számukra. Csak, hogy tudd: azok, akik abbahagyják a vevőikkel, ügyfeleikkel való kommunikációt, ötször nagyobb eséllyel mennek tönkre.
Ezt tedd helyette: Posztolj a közösségi médiában és/vagy írj hírlevelet!
Mondd el, hogy érint téged az új helyzet, biztosítsd követőidet, hogy dolgozol a kapcsolattartás megoldásán – egyszóval tartsd fenn az érdeklődést! Tudasd, ha vannak új ötleteid és ossz meg újra régi bejegyzéseket, „Emlékeztek, de jó volt, amikor…?” jelleggel. Maradj meg a vevőid fejében, hogy legyen kihez visszatérniük!

Ne tedd: „Az arany középút választásával nem lőhetek mellé…”
Sajnos lehet, hogy mégis. A pénzügyi nehézségek legjobban a vásárlói középréteget viseli meg. A gazdagoknak nem akkora gond, hogy most máshogy kell elkölteni a pénzüket (üzletek helyett webshopokban). A középosztálybeli vevők viszont visszafogják a kiadásokat, ne nekik akarj most mindenáron értékesíteni.
Ezt tedd helyette: Polarizáld a kínálatodat, azaz nyerd meg az egyik réteget magadnak.
Válaszd a tehetőseket, akiknek kínálj prémium terméket akár kisebb mennyiségben, ám magasabb profittal. Vagy dönts a mennyiség mellett, hozz létre alacsony árkategóriás belépő terméket és vonzz be új vevőket a kevésbé tehetősek közül. A hirdetéseidet a jól belőtt célközönséghez igazítsd.
Ne tedd: Negatív, letargikus, száraz kommunikáció
Az eleve nyomott hangulatban senki sem szeret búskomor dolgokat látni és olvasni, az emberek próbálnak inkább kiszakadni az őket körülvevő kellemetlenségekből. Ne tetézd a bajt azzal, hogy sopánkodsz.
Ezt tedd helyette: Aktivizáld, szórakoztasd a vevőidet!
Készítsd vicces posztokat, indíts szavazásokat, csinálj felmérést vagy akár vegyél fel kulisszavideókat a vállalkozásról! A fő, hogy legyen aktív a kommentszekciód, a social media nagyon fog szeretni érte, a vevőd nem különben!

Ne tedd: Hirdetések leállítása
A kevesebb bevétel miatt úgy gondolod, legegyszerűbben a hirdetésekre szánt pénzt tudod megtakarítani, úgyhogy le is állítasz minden ilyen tevékenységet. Ez azért veszélyes, mert a vevők ettől még kíváncsiak és nagyobb eséllyel attól fognak vásárolni, akik az arcukba tolják a vásárlás lehetőségét.
Ezt tedd helyette: Hirdess tovább!
Lehet, hogy az eddigi követőid kevésbé túlfűtöttek a terméked, szolgáltatásod iránt. Szeretik és meg is szokták, ezért gyorsabban tovább is görgetnek. Szerezz hát új vevőket! Mit tehetsz? Pl:
- próbáld átdolgozni a hirdetési célközönségedet,
- készíts szezonális ajánlatot,
- aktualizáld a korábbi hirdetéseket

Ne tedd: Feladod, mert erre neked nincs pénzed…
Amikor amúgy is megszorításokat kell tegyél, úgy érzed, a marketingköltség az, ami a legnagyobb luxuskiadás számodra. Hidd el, ez nem így van.
Ezt tedd helyette: Szerezz pénzt marketingre!
Hogyan tudsz marketingre is költhető plusz forrásokhoz jutni?
- Ha terméket árulsz, kérhetsz halasztott fizetést vagy kedvezményt a beszállítódtól, de kérhetsz tőle akár egy fix összeget marketingtámogatás címén, melyet az ő márkájának kiemelt hirdetésére tudsz fordítani.
- Nézz körül, van-e lehetőséged pályázni.
- Keress meg influencereket (ne a sok milliós követőtáborral rendelkezőket), adj nekik ingyen terméket vagy szolgáltatást és kérd meg, hogy írjanak róla. Neked csupán egy termék költségébe kerül, de sok vevőt hozhat.
- Dobj be vevőidnek új termékre előrendelési lehetőséget, és időzítsd a teljesítést egy-két hónappal későbbre. A most befolyt összegből tudod is a későbbi kampányt finanszírozni.
- Keress stratégiai partnert, akivel azonos a vevőköröd, de mégsem vagytok egymás konkurensei (lásd: könyvelő és ügyvéd). Cseréljetek címlistát, ajánljátok egymást saját vevőitek számára.
Láthatod, mennyi lehetőség van arra, hogy ne kelljen feladni az első (jó, második) kétségbeesés után sem. A marketing lehet kidobott pénz, de a jó marketing soha. Nagy eséllyel meg is tudja menteni a céget a süllyesztőtől. Ha úgy érzed, egyedül nem boldogulsz, vagy eddig nem tudtad, milyen a jó marketing, mondd el, neked miben segíthetünk! Kérj konzultációs időpontot most!