Legyen szó akár kézműves szappanról, takarítási szolgáltatásról, netán konzultációról, mint termékről, az ezt bemutató ellenállhatatlan ajánlat online értékesítési felülete lesz a landoló oldalad. Egy landoló oldal akkor konvertál jól, ha annak felépítése során sikerült minél pontosabban elvégezni a lényeges mozzanatokat. Lássuk, melyek ezek:
1. CÉL (KONVERZIÓ) MEGHATÁROZÁSA Egy landoló oldal célja mindig az, hogy az ide érkező látogatód megtegye azt, amit szeretnél tőle. Ha az email címét szeretnéd megkapni, akkor adja meg. Ha pedig az a cél, hogy a termékedet, szolgáltatásodat megvegye, akkor vásároljon. Így lehet a landoló oldalad típus szerint feliratkozó- vagy értékesítő oldal.
2. CÉLKÖZÖNSÉG MEGHATÁROZÁSA Ha már tudod, milyen oldalt készítesz, azt fontos tudnod, hogy kinek szeretnéd megmutatni. Gondold át, kinek szól a terméked, ki számára jelent értéket. Képzeld akár magad elé egy ideális vásárlódat és ruházd fel az őt jellemző tulajdonságokkal: hány éves, hol lakik, mi a hobbija, van-e családja, mivel foglalkozik stb. Minél pontosabb a kép, annál könnyebben fogja az oldalad elérni a célját.
3. SZÖVEG MEGÍRÁSA Az első kettő ismeretében már el lehet készíteni a landoló oldal szövegét. Fontos tudni, hogy a látogatót elsőre a képi világ fogja meg, de a jó szöveg ösztönzi olvasásra, majd a konverziós cél teljesítésére. Kell egy jó főcím és egy értékajánlat, amiben elmondod, hogy mi ez, kinek szól és mit old meg. Legyen jó (ár-érték arányú) az ajánlatod és vállalj garanciát rá. Építs bizalmat és a legvégén mondd el pontosan, mit szeretnél Tőle, az oldalad látogatójától. Mondd el, mi fog történni, ha megteszi és váltsd is be az ígéreted. Mindezt őszintén, ez nagyon fontos.
4. OLDAL TERVEZÉSE ÉS FELÉPÍTÉSE Szerencsés, ha a szöveg és a látvány együtt tud épülni, de az értékesítést segítő alapelemeket és fortélyokat mindenképpen tartalmaznia kell egy jól működő oldalnak. Ilyenek a minőségi, releváns fotók, színek, logók, elrendezés. Ezekhez akár egy check lista is használható, így garantált, hogy a szöveg nem csak olvasható lesz, de jól is fog mutatni. Ne feledd, a landoló oldal fő célja, hogy teljesüljön a konverzió, a te dolgod pedig, hogy ezt minél inkább megkönnyítsd az érdeklődők számára.
5. AUTOMATIZÁCIÓ A látogatók szeretik azokat az oldalakat, melyeken gyors és lekövethető megoldások vannak egy-egy termékek megszerzéséhez, célszerű tehát automatizálni, amit lehetséges. Érdemes pl. beállítani bankkártyás fizetést, hiszen azonnali vásárlást tesz lehetővé. Használj olyan szoftvert, ami a vásárlás után automatikusan kiállítja a díjbekérőt, a számlát és ha kell, elküldi a fizetési emlékeztetőt is. Igénybe vehető akár olyan szolgáltató is, aki a kiszállítást és raktározást is megoldja, így több időt hagyva arra, hogy te csak a vevőiddel és az üzleteddel törődhess.
6. TESZTELÉS A tartalmilag és formailag is rendben levő ajánlat mit sem ér, ha nem működik megfelelően az összes digitális eszközökön. A monitoros megjelenés mellett még fontosabb, hogy miként mutat mobilon, a kijelzőn megfelelően helyezkednek-e el az egyes elemek és mennyire olvashatóak. A kutatások szerint ma már a látogatók 78%-a mobilon találkozik elsőként az ajánlatokkal, csak elenyésző hányaduk kattintja le asztali gépen. Élesítés előtt érdemes megkérni egy-két objektív ismerőst, hogy próbálja meg használni az oldalt (adjon le egy rendelést, iratkozzon fel stb.) és mondja el, mennyire volt egyszerű és érthető. Ami nekik nehézség volt, valószínűleg egy idegennek is az lenne, így ezen információk figyelembevételével célszerű módosítani az oldalt.
+1 TIPP NE FÉLJ VÁLTOZTATNI! Ha elkészült a landing oldalad, indulhatnak is a hirdetések, amelyek ide vezetik a látogatókat. Ha azt tapasztalod, hogy a hirdetésed jól működik, tehát sok releváns érdeklődő érkezik a landoló oldaladra, de a várt konverziós cél mégsem teljesül, akkor bátran kísérletezz! Ez a nagyszerű az online marketingben: azonnal változtathatsz és pontosan mérheted is a munkád eredményét.