A Facebook mára olyan lett, mint egy modern telefonkönyv: nagy rutinnal keresnek benne a felhasználók, és akit nem találnak, az olyan, mintha nem is létezne. Egy vállalkozás Facebook oldalát folyamatosan színvonalasan kezelni azonban nem könnyű, hiszen gyorsan változnak a trendek, és a követőink elvárják, hogy mindig aktuálisak legyünk. Összeszedtünk Neked öt olyan kampánytippet, amely témája lehet egy-egy következő posztodnak vagy akár egy teljes tavaszi kampányt is felhúzhatsz rá.
Május 1. – Munka ünnepe
Ezen a munkaszüneti napon arra emlékezünk, hogy apáink az 1800-as években munkásmozgalmak és tüntetések eredményeként kiharcolták és általánosan elfogadottá tették a 8 órás munkarendet. (Csak a vállalkozóknak elfelejtettek szólni ?). Elsőre elkerülheti a figyelmed ez a nap, de ötletes kampányt lehet rá felhúzni, amit a követőid értékelni fognak. Éreztesd velük, hogy az egész éves, kemény és fárasztó munkájuk miatt megérdemlik a Te terméked vagy szolgáltatásodat! E jeles nap alkalmával ez jár nekik. Felajánlhatsz általános vagy konkrét termékre/szolgáltatásra vonatkozó kedvezményt, esetleg vásárlás mellé járó ajándékot. Például egy elektronikai eszközökkel foglalkozó vállalkozás akciósan értékesíthetne hangszórókat, fülhallgatókat a pihentető zenehallgatás jegyében.Május 7. – Anyák napja
Magyarországon május első vasárnapja az édesanyák napja. 1925. március 8-án, Petri Pálnénak köszönhetően ünnepeltük az első anyák napját, amit később a Vöröskereszt karolt fel. Az ünnep sajátossága miatt érdemes korábban, akár pár héttel előbb elkezdni a kampányt. Például egy jól működő akció, amely keretein belül az anyukák és a mamák fél áron juthatnak hozzá a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz, ha gyerekével/unokájával együtt vásárolnak. Egyszerű, de annál nagyszerűbb gesztus lehet például az ingyenes házhozszállítás vagy díszcsomagolás. Anyák napja után sem érdemes leállítani a kampányt! Itt már az anyákat érdemes megszólítani. Nem azt kapták, amit szerettek volna? Vagy pont, hogy nagyon tetszett az ajándék és meglepné magát újra? Itt a szuper lehetőség! Anyák napja kitűnő lehetőségeket lehet Facebook oldalon a közösség építésére egy nyereményjáték keretein belül. Például: „Keressük a legjobb anya-lánya szelfit” vagy „Melyik a kedvenc Anyák-napi versed?”Május 7. – A nevetés világnapja
Május első vasárnapja nem csak az anyáké, hanem a nevetésé is! Először Indiában, 1988-ban egy „nevető klubban” tartották meg ezt az ünnepet. Remek alkalom a kampányolásra, hiszen nevetni mindenki szeret és mivel ez az ünnep nálunk nem igazán terjedt még el, így biztosan egyedi leszel, és kiemelkedhetsz vele versenytársaid sorából. Van egy jó vicced vagy egy poénos meme amit eddig nem tudtál felhasználni? Ez a tökéletes alkalom! Az emberek szeretnek nevetni, de főleg nevettetni, így saját oldalukra is megosztják majd ezeket a posztokat és az organikus elérésnél semmi sem olcsóbb ?. Nyereményjátékot is indíthatunk ugyanezen elvre építve.Május 28. – Gyermeknap
Az 1920-ban, Törökországból indult Nemzetközi Gyermeknapot számos országban megtartják. Ezen a napon a gyermekek jólétét és jogait ünnepeljük. Van, aki egy kiadós kirándulással, más egy szép ajándékkal. E napra remek kampányötlet lehet a termékkapcsolás: pl.: étteremben minden felnőtt fogyasztás mellé egy gyermekmenü ajándék. Szerencsés vagy, ha a terméked gyerekeknek szól, hiszen pl. egy játékboltnak kihagyhatatlan lehetőség meglovagolnia a gyereknapot. Ha a Te terméked nem igazán köthető a gyerkőcökhöz még akkor is kihasználhatod ezt az ünnepet. Hirdesd meg, hogy az aznap nálad vásárló szülők apró ajándékot pl.: mini színes ceruza, kis csoki stb. kapnak ajándékba a vásárlásuk mellé. Lehetőség szerint érdemes olyat választani, ami valamelyest köthető a termékedhez. A felnőtteket is könnyen bevonhatod a gyereknapi kampányodba! Éreztesd velük, hogy milyen régen volt, hogy önfeledten, gyermeki lélekkel csináltak bármit is. Erre az egy napra legyenek újra gyerekek, hiszen lélekben mindenki az! Találd meg, hogy a Te szolgáltatásod vagy terméked, hogy kapcsolódik ehhez az életérzéshez!+1 tipp Gondolkodj előre!
A fentiek csak tippek, lehetőségek. Azt javasoljuk, hogy legyél képben, figyelj az aktualitásokra és használd ki őket! Azon kívül, hogy jelenlegi történéseket követed, érdemes a naptárban is lapozgatni. Ma már szinte minden nap van valamilyen világnap, amelyek közül néhány egészen biztosan szorosan köthető majd a Te termékedhez vagy szolgáltatásodhoz is. Ha tetszik, amit olvastál, de mindennek megvalósítására- nincs időd,
- nincs hozzá kedved,
- nincs elég szakértelmed,
Pont erre van szükségem!