[Hír] Kommunikációs gyorstalpaló cégvezetőknek

Nagy örömünkre szolgált, hogy a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara havonta megjelenő Kisalföldi Gazdaság című lapjában december hónapban szakértő cikket publikálhattunk. A lehetőséget megragadva a megváltozott fogyasztói szokásokról írtunk, és arról, hogy a XXI. századi okosvásárlók milyen kommunikációt várnak el a vállalkozásoktól. Egy csokorba gyűjtöttünk néhány tanácsot is, amelyek betartása nagyban hozzájárulhat az eredményes és költséghatékony céges marketinghez. Ha a lapban lemaradt volna írásunkról, akkor olvassa el itt és most!

Kommunikációs gyorstalpaló cégvezetőknek

Néhány évtizede egy vállalkozásnak ahhoz, hogy versenyképes legyen elég volt minőségi terméket elfogadható áron produkálni, a forgalomnöveléshez pedig kiváló eszköz volt egy kis árkedvezmény. Ma ugyanez azonban már kevés a sikerhez, a vevő szívéhez vezető út göröngyösebb, mint valaha. Mi történt időközben? Mi változott meg ilyen gyökeresen? Ha a kommunikációra tippelt, nem tévedett.

Új kihívást jelent az „okosvásárló”

Az okostelefonok, a mindenhol elérhető internet és a hírbőség mind hozzájárulnak a vásárlói szokások gyökeres megváltozásához. A mai kor átlagemberének fogyasztói szokásaiban nem élveznek prioritást a kedvezmények és a különféle akciók. Sokkal fontosabbnak tartja a jó ár-érték arányt és a legjobb ajánlat felkutatására hajlandó időt is szánni, azonban ne gondoljunk a boltban órákig hezitáló vásárlókra.

Marketing-Empire-Győr-Okosvásárló

Túlnyomó többségük a vásárlási döntés meghozatalához valamilyen digitális eszközt használ, és az interneten néz utána a keresett terméknek és cégnek. Újfajta helyzetet teremt a tény, hogy szinte behozhatatlan hátrányt szenvednek azok a vállalkozások, akik egyáltalán nem, vagy csak alig vannak jelen online.

A cégvezetőknek nagy feladatot jelent, hogy ha nem akarnak lemaradni, akkor üzletük kommunikációs folyamatainak irányításáról is gondoskodniuk kell, hiszen a modern kor „okosvásárlója” azt szeretné, ha párbeszédet kezdeményeznének vele, és kellő információval látnák el a tudatos döntés meghozatalához.

Kommunikálni! De hogyan?

A vállalati kommunikáció eszköztára színesebb, mint eddig bármikor, amiből két dolog következik:

A jó hír, hogy minden eddiginél rugalmasabbá és cégre szabottabbá tehető a vállalati kommunikáció, hatékonyan lehet marketingelni vállalati profiltól, célcsoporttól és büdzsétől függetlenül. A dolog árnyoldala azonban, hogy a sok lehetőség miatt fennáll a bőség zavara tipikus esete, tehát a megnövekedett választási lehetőségeink száma nehezebbé teszi a döntést. A szakértők azt tanácsolják, hogy ha Ön sem akar lemaradni versenytársaitól a következetlen marketing miatt, akkor érdemes az alábbi folyamatot követni:

  • Határozza meg egyértelműen, hogy ki az Ön célcsoportja és ismerje meg a szokásait, motivációit!

  • Tudja meg, hogy hol érheti el őket!

  • Szólítsa meg őket! Adjon nekik egy jó ajánlatot/értéket/tudást. A lényeg, hogy valamit, amire igényük van.

  • Tesztelje le a marketingeszközeit! Lehet, hogy csak egy apróbb változtatás választja el a sikertől. A teszteléssel sok tévút költségétől kímélheti meg saját magát.

  • Kövessen után, vonja le a tapasztalatokat, ne féljen belátni, ha van még mit csiszolni.

  • Végül, de nem utolsó sorban legyen következetes! Tűzzön ki kommunikációs célokat és minden csatornán ebbe az irányba haladjon!

„Munkánk során azt tapasztaljuk, hogy a vállalkozások nagyon gyakran csak esetenként, amolyan ad hoc jelleggel marketingeznek, ami nem lehet eléggé hatékony. – mondta el Gál Renáta a Marketing Empire kreatív igazgatója, majd hozzátette: - Tapasztalatból tanácsoljuk, hogy minden alkalmazott marketingeszköz egy irányba mutasson, egy jól meghatározott célt szolgáljon, így lesz a kommunikációja valóban hatékony és megtérülő.”

marketing-empire-csapat-győr
Szakértő cikkünk a Kisalföldi Gazdaságban