Izgalmas bejelentést tett közzé Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és tulajdonosa a közösségi oldalon. Eredetileg egy zártkörű, kifejezetten nagy létszámú Facebook-csoportok adminisztrátorainak szervezett eseményen vázolta először az ötletet, ennek írásos verzióját osztotta meg nyilvánosan is oldalán a Facebook atyja.
2 milliárd Facebook tag
Elképesztő számokat találtunk a bejegyzésben: a Facebook hamarosan eléri a 2 milliárd regisztrált felhasználót! Egy átlagos felhasználó 30 különböző csoport tagja, de ezek között csak 2 olyan csoport van, amely tényleg fontos számukra. Viszont ami Zuckerbergéket is meglepte: ebből a csaknem 2 milliárd felhasználóból „mindössze” 100 millióan tagjai olyan csoportoknak, amelyet fontosnak ítélnek, és valóban érdekli őket, mi zajlik a csoportban!
Innen indult ki az új mottó és az új küldetés ötlete is, amelyet már a
személyes bemutatkozásában is olvashatunk: „Bringing the world closer together” – azaz, közelebb hozni egymáshoz a világot.

Van már csoportod?
Mark szerint a csoportok vezetői mindannyian felelősséggel bírnak a közösség építésében, és ez a szerep a jövőben még inkább felértékelődik. Célként ugyanis azt tűzte ki a legnépszerűbb közösségi oldal feltalálója, hogy 1 milliárd ember kerüljön be olyan közösségekbe, csoportokba, amelyek fontosak számukra a mindennapokban is. Rengeteg érdekes példával érzékelteti, mire gondol ezalatt: nőket az erőszak ellen segítő csoportok, az egyre inkább eltűnő zárlakatosok csoportja, vagy épp a pulikutyát kedvelőké (érdekesség: a Zuckerberg házaspárnak is van egy tisztavérű magyar pulija, aki Beast, azaz Bestia névre hallgat). A lényeg, hogy az emberek közelebb kerüljenek egymáshoz azon dolgok által, ami közös bennük.
Hogyan hasznosul ez a marketingben?
Az eszme nemes, a célt pedig – ahogy az eddigieket – valószínűleg el fogják érni. Jelenleg is fejlesztenek egy olyan mesterséges intelligenciára épülő algoritmust, ami segíti az embereket ilyen csoportokba kerülni. A szorosabb és közvetlenebb kommunikáció pedig érdekes hirdetési lehetőségeket is magával hoz majd! Gondoljunk bele; mennyivel könnyebb lesz egy-egy célcsoport megtalálása, ha már aktív közösséggel rendelkező csoportot is hozunk létre hozzá… ?
A Marketing Empire-nél mindig képben vagyunk az aktuális Facebookos újdonságokkal, így izgatottan várjuk, mi sül ki ebből a grandiózusnak ígérkező vállalásból!