[Blog] Top 10 marketingeszköz 2015-ben

Top 10 marketingeszköz 2015-ben

Azzal, hogy vége a 2015-ös évnek mindenki új lendülettel, új tervekkel fordul 2016 felé, de ne siessünk annyira. A kisvállalati marketing magyarországi zászlóvivője, a Marketing Commando 2300 fős online megkérdezésében kiderítette, hogy melyek voltak a legnépszerűbb marketingeszközök tavaly.

A 10 leggyakrabban használt marketingeszközök rangsora az alábbiak szerint alakult:

1. Saját honlap

2. Céges Facebook oldal

3. Email saját listára

4. SEO

5. Facebook hirdetés

6. Offline ajánlás

7. Árakció

8. Google AdWords

9. Facebook posztkiemelés

10. Saját kupon

1, Honlap

Nem meglepő, hogy első helyen a saját honlap végzett, hiszen ez ma már alapelvárás egy vállalkozással szemben. Ez az a stabil platform, amit az érdeklődők és vásárlók egészen biztosan meg fognak nézni, ha kíváncsiak a vállalkozására. A honlap azért is a marketingmix egyik legfontosabb eleme, mert saját forrásnak számít, tehát teljes mértékben az Öné. Néhányan úgy gondolják, hogy egy folyamatosan kezelt céges Facebook profillal megúszhatják a költség- és időigényesebb honlap elkészítését, de ez nem igaz! A külső platformokra (ami nem az Ön birtokában van pl.: közösségi oldalak) nincs semmilyen befolyása: az oldal tulajdonosa bármikor kénye-kedve szerint módosíthat, eddig ingyenes funkciókat tehet fizetőssé vagy egész egyszerűen „lecseng” az adott oldal népszerűsége. Nem szükséges egy minden extra funkciókkal bíró, ultra modern honlapot készíttetnie, de egy egyszerűbbet erősen ajánlott, már csak azért is, mert néhány – a top 10-es listán is szereplő – hirdetés alapfeltétele a weboldal.

2, Céges Facebook oldal

Napjainkra ugyanolyan alapelvárás lett a cégekkel szemben a Facebook használata, mint a honlap vagy akár egy vezetékes telefonszám. A Facebook több millió felhasználója mára egyfajta telefonkönyvként használja a közösségi médiát, ezért nem érdemes kimaradni belőle. Ennek ellenére nem tekinthet rá úgy, mint egy ingyenes hirdetési felületre, mert már régen nem az. Egyrészt a céges tartalmak elérése jelentősen korlátozva van, ezzel is ösztönözve a hirdetések használatát, másrészt ide szórakozni járnak a felhasználók, tehát ne akarjon csak reklámokkal érvényesülni!

céges-facebook-győr-marketing

3, E-mail saját listára

A ranglista 3. helyén még mindig online marketingeszköz áll, méghozzá az e-mail marketing. Egy jó listára kiküldött, ügyes e-mail kampány valóban csodákra képes, ráadásul ez azon kevés eszközök közé tartozik, melyet a versenytársak „háta mögött” csinálhat, így nem tudják utánozni vagy ellenkampányt indítani, míg a többi, mindenki számára látható eszköznek ez az egyik hátránya. Ha nem gyűjti a vásárlói e-mail címeit, akkor sürgősen fogjon hozzá, aztán használja is! Megéri!

e-mail-győr

4, SEO

A SEO, azaz keresőoptimalizálás legalább ugyanolyan fontos, mint az előző három eszköz, hiszen mit ér a jól megszerkesztett honlap, ha kihívást jelent rábukkani. A magyar lakosság 99%-a a Google keresőt használja, ezért ajánlott jóban lenni vele. Erre a legjobb megoldás a keresőoptimalizálás.

5, Facebook hirdetés

Már másodszor találkozunk a listán a Facebook-kal, de itt már a fizetett (PPC - pay per click) hirdetéseivel. Az élesedő verseny miatt ugyan egyre drágábbá válik ez a hirdetési forma, de még mindig az egyik leghatékonyabb, hiszen kiválóan célozhat vele demográfiai és pszichográfiai jellemzőkre egyaránt, továbbá még mindig itt az egyik legolcsóbb az egy főre jutó elérés ára. Az egy kattintásra jutó ár azonban nem lesz minden esetben alacsony: nagyon fontos a célzás, a célközönség hatásos megszólítása és a hirdetett kép sem mellékes.

6, Offline ajánlás

Végre a 6. helyen találunk egy eszközt, ami nem online, ez pedig az ajánlás. Talán ennek létjogosultságát felesleges is firtatnunk, hiszen a személyes ajánlással nem sok jobb eszközt tudunk mondani. Gondoljon csak az egyre népszerűbb kapcsolatépítő csoportokra (pl.: BNI, BCC), ahol több százezer forintos csatlakozási díj ellenében szerezhet ilyen beajánlásokat. Ha szeretné, hogy vállalkozását több ügyfele ajánlja tovább, akkor egyszerűen csak tegye őket elégedetté, figyeljen az igényeikre és kezdeményezzen velük kommunikációt.

7, Árakció

Az örök klasszikus, amely talán az egyik legrégebbi marketingeszköz, de két nagy hibája is van: az egyik, hogy a profitot csökkenti, a másik pedig, hogy rontja a terméke/szolgáltatása értékét. Ha valamit túl sokáig kínál akciósan, akkor egy idő után az eredeti ár már túl soknak fog tűnni a vásárlói szemében, ezért csak óvatosan az akciózással. Másrészről számos kutatás támasztja alá azt a tapasztalatunkat is, hogy a mai kor vevőire már egy szimpla árakció kevésbé tud hatni, mint néhány évvel ezelőtt.

akcio-Marketing-Empire-Győr

8, Google AdWords

adwords-marketing-győr

Minket meglepett, hogy csupán csak a lista végére tudott odaérni az AdWords, azaz a Google klikkelés alapú fizetett hirdetése. Nagyon hatékony és remek ár-érték arányú hirdetés tud lenni, ahol valóban azoknak reklámozhat, akik érdeklődnek a szolgáltatása iránt, de nagy hátránya, hogy nem érdemes „házon belül” belefogni. Valószínűleg bonyolultsága és nehéz átláthatósága miatt nem népszerűbb az AdWords, de ha szakemberre bízza kezelését egy igazi aranybánya lehet.

9, Facebook poszt kiemelés

Újra a Facebook, már harmadszor a listán. Az, hogy a poszt kiemelése felkerült a listára leginkább a Facebook azon algoritmusának köszönhető, mely korlátozza az oldal kedvelői körében is az eléréseket, ezzel ösztönözve a marketingeseket a posztok fizetőssé tételére. Hiába a jó tartalom, kiemelés nélkül alig jut el néhány követőhöz, de jó hír, hogy már néhány ezer forintból nagyon sokat javíthat a posztok elérésén.

facebook-kiemelés-győr

10, Saját kupon

A legnépszerűbb marketingeszközök listáját a saját kupon zárja. Sokféle kupont használhat, valóban kiváló profitmaximalizáló. A kupon sok esetben alkalmas új vevők szerzésére, a régiek visszacsábítására vagy ösztönözheti a meglévők magasabb költését. Összefoglalva a fenti ranglista is alátámasztja, hogy a marketing dinamikusan fejlődik, olyan eszközök taroltak tavaly, amelyek néhány éve még a látótérben sem voltak. Foglalkozzon bármivel is vállalkozása az online marketing napjainkban mindent visz, nagyot kaszálhat az, aki jól használja. Az év eleje kiváló alkalom arra, hogy célokat tűzzön ki maga elé, majd a legoptimálisabb marketingmixet állítsa azok szolgálatába. Elkezdeni sohasem késő, mi itt vagyunk és segítünk, ha elakadna.

kupon-győr-marketing