Biztos vagyok benne, hogy Ön is dobott már ki olvasatlanul szórólapot, de valószínűleg volt már olyan is, hogy annak hatására vásárolt. Mi befolyásolja, hogy az Ön szórólapja szó szerint kidobott pénz lesz vagy az egyik leghatékonyabb reklámja? Erről szól blogbejegyzésünk.
Most vagy soha!
Ez lebegjen a szeme előtt, amikor szórólapot készít. Egy jó szórólap vagy azonnali reakciót vált ki abból, aki megkapja vagy később sem fog rá reagálni. Az azonnali reakciót pedig legkönnyebben egy ütős, egyedi ajánlattal érheti el. Kínáljon a szórólapján valami olyasmit, amit azonnal meg akar majd szerezni a célközönsége pl. nyelvtanfolyam most 5000 Ft. árengedménnyel, most minden második könyv után a harmadik 100 Ft-ért. A lényeg a most szón van, mert akit érdekel az ajánlata az a szórólap hatására azonnal élni akar majd vele, hiszen most éri meg beszereznie! Nagyon sok rossz példát látok olyan szórólapokra, amin egész egyszerűen csak a cégadatok szerepelnek: cégnév, szolgáltatások, elérhetőség… elég unalmasan hangzik ugye?

Marketingszöveg, a szórólap lelke
A szórólap szövegezése kulcsfontosságú! Ha lapos, dögunalmas szöveget ír rá, akkor nagy valószínűséggel még azok sem fogják végigolvasni, akiket egyébként érdekelne az ajánlata. A szórólap szövegezésére is igaz, hogy ne Önről szóljon, hanem a vevőjéről, tehát például a nyelviskola példáján tovább haladva ne azt írja rá, hogy „15 nyelvtanárral állunk a tanulni vágyók rendelkezésére”, hanem inkább azt, hogy „kis csoportokban garantált az eredményes nyelvtanulás”. Egy jó reklám soha nem a célcsoport agyára, sokkal inkább az érzelmeire hat, ezért olyan szöveget kell írnia a szórólapra, ami túlmutat a száraz tények közlésén. Fontos, hogy a szöveg buzdítson cselekvésre, legyen egyértelmű, hogy mit kell tenni, ha élni kívánunk a szórólapon kínált ajánlattal.
A jó grafika félsiker
A grafika különösen fontos egy szórólapnál, hiszen egyrészt döntő szerepe van abban, hogy egyáltalán elkezdik-e olvasni a rajta szereplő szöveget, másrészt egy képet közvetít a vállalkozásáról. A szórólap grafikájánál arra kell figyelni, hogy
Egy zsúfolt, a szemnek kényelmetlen szórólapot sokan fognak olvasás nélkül a kukába dobni, és lehet, hogy csupán egy ilyen apróságon múlik majd a kampánya sikere.
