[Blog] Szórólap – kidobott pénz vagy hatékony vevőszerzés?

Biztos vagyok benne, hogy Ön is dobott már ki olvasatlanul szórólapot, de valószínűleg volt már olyan is, hogy annak hatására vásárolt. Mi befolyásolja, hogy az Ön szórólapja szó szerint kidobott pénz lesz vagy az egyik leghatékonyabb reklámja? Erről szól blogbejegyzésünk.

Most vagy soha!

Ez lebegjen a szeme előtt, amikor szórólapot készít. Egy jó szórólap vagy azonnali reakciót vált ki abból, aki megkapja vagy később sem fog rá reagálni. Az azonnali reakciót pedig legkönnyebben egy ütős, egyedi ajánlattal érheti el. Kínáljon a szórólapján valami olyasmit, amit azonnal meg akar majd szerezni a célközönsége pl. nyelvtanfolyam most 5000 Ft. árengedménnyel, most minden második könyv után a harmadik 100 Ft-ért. A lényeg a most szón van, mert akit érdekel az ajánlata az a szórólap hatására azonnal élni akar majd vele, hiszen most éri meg beszereznie! Nagyon sok rossz példát látok olyan szórólapokra, amin egész egyszerűen csak a cégadatok szerepelnek: cégnév, szolgáltatások, elérhetőség… elég unalmasan hangzik ugye?

marketing-empire-blog-szorolap

Marketingszöveg, a szórólap lelke

A szórólap szövegezése kulcsfontosságú! Ha lapos, dögunalmas szöveget ír rá, akkor nagy valószínűséggel még azok sem fogják végigolvasni, akiket egyébként érdekelne az ajánlata. A szórólap szövegezésére is igaz, hogy ne Önről szóljon, hanem a vevőjéről, tehát például a nyelviskola példáján tovább haladva ne azt írja rá, hogy „15 nyelvtanárral állunk a tanulni vágyók rendelkezésére”, hanem inkább azt, hogy „kis csoportokban garantált az eredményes nyelvtanulás”. Egy jó reklám soha nem a célcsoport agyára, sokkal inkább az érzelmeire hat, ezért olyan szöveget kell írnia a szórólapra, ami túlmutat a száraz tények közlésén. Fontos, hogy a szöveg buzdítson cselekvésre, legyen egyértelmű, hogy mit kell tenni, ha élni kívánunk a szórólapon kínált ajánlattal.

A jó grafika félsiker

A grafika különösen fontos egy szórólapnál, hiszen egyrészt döntő szerepe van abban, hogy egyáltalán elkezdik-e olvasni a rajta szereplő szöveget, másrészt egy képet közvetít a vállalkozásáról. A szórólap grafikájánál arra kell figyelni, hogy

  • arculathű legyen
  • ne legyen túlzsúfolt
  • támogassa a szórólap mondandóját (kutatások bizonyítják, hogy agyunk sokkal gyorsabban képes feldolgozni egy képi elemet mint a szöveget)
  • Egy zsúfolt, a szemnek kényelmetlen szórólapot sokan fognak olvasás nélkül a kukába dobni, és lehet, hogy csupán egy ilyen apróságon múlik majd a kampánya sikere.

    pacific-standard-time-győr-214x300

    A nyomdai kivitelezés sem mellékes

    Elkészült a remek szórólapja, már nincs más dolga, mint kinyomtattatni. A papírméret és a nyomtatás minősége határozza meg, hogy mennyit fog érte fizetni. Ez azonban nem az a pont, ahol érdemes spórolni. Legyen megfontolt, nem kell szórnia a pénzt, de ha mindenből a legolcsóbbat választja az azonnal látszani fog a szórólapján, a potenciális vásárlói pedig le fogják szűrni a tanulságot belőle. Azt javaslom, hogy legalább 80 gramm súlyú papírt válasszon (ez a szokványos nyomtatópapír is), nyomtattasson színesben és a papírméret se legyen az A5-nél kisebb. A szórólap minősége legyen összhangban a vállalkozásával és a rajta szereplő ajánlattal. Ha csupán egy néhány ezer forintos terméket kínál, akkor minimalizálhatja a nyomdai költségeket, azonban ha egy több tízezer forintos, minőségi terméknek készít szórólapot legyen nagyvonalúbb.

    Jó tanács! Minél nagyobb példányszámban készíttet szórólapot, annál kedvezőbb lesz az egy darabra eső ár. Érdemes több példányszámra is árajánlatot kérni és végül a legoptimálisabbat választani.

    Összegezve a szórólap máig az egyik leggyorsabban megtérülő marketingeszköz, feltéve, ha jól csinálja. Nem mindegy, hogy mit és hogyan kínál a szórólapján, fontos az átgondolt grafika és a jó nyomdai kivitelezés. Ha maga áll neki a szórólapja elkészítésének, készüljön fel rá, hogy ez nem egy „egydélutános” projekt lesz, de ez ne szegje kedvét. Ha mégis úgy dönt, hogy szakértőkre bízza szórólapja elkészítését, keresse bizalommal a Marketing Empire csapatát!