Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója olyan változásokról számolt be csütörtöki beszédében, amely alapjaiban változtatja meg a Facebook hírfolyamát, és ennek a platformon jelen lévő vállalkozásokra is közvetlen hatása lesz.
Röviden összefoglalva: Ezentúl a hírfolyamban prioritást fognak élvezni a magánemberektől származó posztok, ami magával hozza, hogy a céges oldalak bejegyzései kevesebb organikus elérésre és drágább hirdetési költségekre számíthatnak.
Megijedni azonban nem kell, mutatjuk a pontos részleteket:
Vége a könnyen szerzett népszerűségnek!
Az újragondolt Facebook hírfolyamban igyekeznek visszaszorítani a kattintásvadász álhíreket és az egyre gyakoribb, olcsón, sok interakciót hozó cukiságokat. Ezek helyett – visszatérve az alapokhoz – újra nagyobb arányban láthatjuk majd barátaink, ismerőseink bejegyzéseit.
Csökken a lájk értéke, ezentúl a komment számít
A Facebook csapatának célja az aktív posztok támogatása, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy ezentúl azokat a tartalmakat részesíti előnyben az algoritmusa, amelyek körül aktív beszélgetés, a felhasználók közötti párbeszéd alakul ki. Nem lesz elég azonban csupán kommentelésre biztatni a követőket, igazán nagy organikus elérésre azok a posztok számíthatnak, ahol a userek egymás kommentjeire is érdemben reagálnak.
Mark Zuckerberg beszédében azt is elmondta, hogy a készülőben lévő változások egyaránt fájhatnak a Facebookon jelen lévő vállalkozásoknak és magának a Facebooknak is, ellenben növeli a felhasználói élményt, ennek következtében pedig a közösségi média oldalon eltöltött idő mennyiségét és minőségét is.
Hogyan alkalmazkodhatsz a változásokhoz?
- Készíts céges oldaladra valóban érdekes tartalmakat, vess fel vitaindító kérdéseket! Ne csak tényeket közölj, hanem igyekezz a posztjaidon keresztül is párbeszédet kezdeményezni oldalad követőivel!
- Mutasd meg, hogyan dolgoztok! Engedj betekintést néha a kulisszák mögé! Az ilyen típusú tartalmakra mindig nagyobb figyelem irányul, és gyakrabban ösztönzi hozzászólásra a követőket!
- Készíts élő videót, amely ugyan több előkészítést igényel egy szokványos képes posztnál, de meghálálja a törődést! A sima videókhoz hasonlítva is sokszoros interakciót generálnak, egyéb bejegyzésekhez viszonyítva pedig még számottevőbb az eredmény.
- +1 tipp Ez a mostani algoritmus-változtatás is jó példa rá, hogy a Facebook egy olyan játék, ahol az egyik fél meccs közben is módosíthatja a szabályokat, de még így is kikerülhetetlen marketingeszköz! A változó szabályokat és folyamatosan bővülő lehetőségeket figyelemmel kísérni, majd a közösségi média kommunikációt mindig ehhez igazítani nem a cégvezető feladata!
Engedd, hogy mindebben Neked is segítsünk, kérd ingyenes, kötelezettségektől mentes személyes konzultációnkat most!